Concediul de vara in Turcia la hotel de 5* cu all inclusive.

Scriu aceste randuri cu zambetul pe buze, amintindu-mi cat de greu am luat decizia de a merge in vacanta in Turcia. Cu toate ca multi prieteni ne spuneau din experientele lor ca resorturile din Turcia sunt paradisul pe pamant in special pentru familiile ce au copiii, totusi aveam o retinere, astfel ca ne-am hotarat sa mergem abia cand fiica noastra a implinit 6 ani. Si da, pentru noi este alegerea perfecta ca acel concediu de vara mult asteptat dupa un an cu ritm alert al vietii cotidiene sa il petrecem intr-un loc in care sa ne putem relaxa total.

Ca si impresie generala pot spune ca am fost surprinsi in mod placut de Turcia ca tara iar in resorturi  te simti ca un adevarat rege datorita facilitatilor, personalului ce iti ofera toata atentia, mancarurilor pe alese, activitatilor de sport, divertisment si recreere (spectacole pentru copii, locuri de joaca, tobogane cu apa, sali si terenuri de sport,etc). Bineinteles ca resorturile se diferentiaza intre ele in functie de ceea ce ofera, dar aici depinde ce cauta si apreciaza fiecare turist.

Anul acesta (2022) am ales  sa ne petrecem vacanta de vara la Korumar Ephesus Beach&Spa Resort, pe coasta Marii Egee, zona Kusadasi.

Transport individual. Am ales sa mergem cu masina personala si chiar daca de acasa din Bucuresti si pana la destinatie nu am avut de parcurs mai mult de 1200 km, la jumatatea drumului ne-am oprit pentru o noapte de odihna in orasul Canakkale situat imediat dupa ce se traverseaza stramtoarea Dardanele, ce leaga Europa de Asia. In anii trecuti am traversat marea cu feribotul dar anul acesta, la Canakkale  s-a terminat constructia celui mai lung pod suspendat din lume (4,6 km) si am avut si noi sansa sa trecem pe acesta. Despre trecerea pe acest pod am scris aici.

Despre hotel. A fost deschis recent, in 2018 si conform informatiilor oficiale, acesta se intinde pe o suprafata de 11 ha si are o piscina imensa, de 4000 mp. Este amplasat la 12 km de orasul Kusadasi si la 10 km de orasul Selcuk pe care l-am vizitat si noi in una dintre zile.

Cum am fost primiti. Am ajuns in fata hotelului si imediat cativa angajati ne-au preluat bagajele si ne-au invitat sa ducem masina in parcarea de langa hotel. Apoi ne-au condus catre camera si ne-au adus bagajele.

Am observat ca erau turisti care ajungeau foarte devreme si camerele nefiind gata, erau invitati sa mearga la restaurant sau sa serveasca o bautura.

Prima impresie despre resort. Sunt trei corpuri de cladire a cate 2 etaje fiecare, ceea ce iti da o senzatie de liber si de libertate. Mult verde, palmieri si alte plante luxuriante, curat, liniste.

Camerele. Mari si luxoase. Se facea curatenie zilnic. Puteai sa ceri orice aveai nevoie: un prosop curat, un gel de dus,etc. Frigiderul era aprovizionat zilnic.

Plaja este lata si foarte curata, cu nisip fin si intrare lina in apa, perfecta pentru copii. Cateva zile apa a fost cam tulbure datorita nisipului atat de fin. Pe baza unei cartele ne luam in fiecare zi prosoape pentru plaja. La pranz, la intrarea pe plaja erai asteptat cu diverse fructe sau inghetata. Ziua, echipa de animatie organiza diverse jocuri pe plaja invitand turistii care nu aveau chef sa leneveasca la plaja. Intr-una dintre seri a fost organizata o petrece pe plaja, cu muzica live si diverse preparate culinare. Contra cost poti face diverse sporturi pe apa sau plimbari cu vaporasul.

Piscine, tobogane cu apa, club pentru copii, animatie, piscina interioara, sala de fitness, teren de tenis, echipa de animatie, spectacole seara, atat pentru copii cat si pentru adulti. Nu iti poti dori mai mult de atat si voi lasa pozele sa spuna mai mult.

Mancarea si bautura. Foarte multa si variata. Mi-a placut ca aveau multe fructe atat in restaurantul principal cat si la snack. Resortul are regim de Ultra All Inclusive. Intre anumite ore se deschide cofetaria unde poti alege diverse sortimente de prajituri, inghetata, cafea iar aproape de plaja este un fel de bucatarie in aer liber asa numitul snack unde poti servi diverse preparate, fructe dar si placinte facute pe loc. La mesele principale au meniu special pentru copii sau pentru dieta. Mi-a placut ca aveau multe fructe atat in restaurantul principal cat si la snack. Am mancat cele mai bune capsuni si cirese.

Ce mi-a placut cel mai  mult la acest hotel

• eu ma trezesec devreme chiar si in vacante si cum lobby bar era deschis non stop, am putut savura cel mai bun espresso pe o terasa cu priveliste de vis
  • avand o inaltime de doar doua etaje era foarte aerisit si spatios, fara aglomeratie la lifturi
  • distanta pana la plaja era foarte mica

Aici era terasa unde ne beam cafeaua in fiecare dimineata

Ce am vizitat. Prin fata hotelului trec zilnic microbuze cu care te poti duce ori spre Kusadasi ori spre Selcuk. Noi am vizitat orasul Selcuk. Am vazut ruinele bazilicii Sf Ioan si Moschea Isa Bey, ne-am plimbat pe stradutele pietonale pline cu terase si magazine cu suveniruri. Tot in Selcuk am mancat un preparate specific turcesc numit kokorek.

Apeductul roman -construit pentru a aproviziona orasul Efes cu apa. Astazi au ramas doar ruinele – locuri de cuib pentru berzele care vin in aprilie si pleaca in septembrie

Moschea Isa Bey

Intrare la Basilica Sfantului Ioan

Pe drumul de intoarcere spre Romania, ne-am oprit la magazinul Ozgun de unde am cumparat direct de la producator, ulei de masline, masline si diverse alte produse.

Impresii generale despre Turcia.

Turcii sunt ospitalieri si respectuosi cu turistii. Muncesc cu simt de raspundere.

Turcia are o infrastructura rutiera foarte dezvoltata si se construiesc in continuare autostrazi si tuneluri.

Adaugă la favorite Legătură permanentă.