Romania merita vizitata! Din Bucuresti spre Alba Iulia si Hunedoara

10.10.2021

Din Bucuresti spre Alba Iulia si Hunedoara

Este un septembrie cu zile insorite. Ne hotaram sa plecam din Bucuresti intr-o plimbare de week-end prelungit (vineri, sambata, duminica). Si acum vine intrebarea: “unde mergem?”. Fara sa stau mult pe ganduri, imi amintesc ca de mult vroiam sa ajung la Manastirea Prislop (Hunedoara). Si pentru ca stiam ca nici “o parte”😊 dintre bunici nu au ajuns pana acum in acel loc, le-am propus sa ne insoteasca.

Asadar, incepem sa ne planificam cat de cat traseul, sa cautam cazare si sa citim ce mai putem vizita in zona daca tot batem atata drum. Nu fusesem pana atunici in zona Transilvaniei. Citind pe internet, pe bloguri si pe tot felul de site-uri cu recomandari turistice, am ajuns la concluzia ca in aceasta zona sunt foarte multe atractii turistice. Noi am ales sa mai vizitam: Cetatea Alba Carolina (Alba Iulia),  Cascada Clocota (Geoagiu-Bai, Hunedoara) si Castelul Corvinilor (Hunedoara). Am cautat un loc de cazare intre aceste obiective turistice si am ales Pensiunea Bukovina din localitatea Cristur (Hunedoara). Pentru intoarcere spre casa, am ales sa schimbam putin traseul, chiar daca va fi mai lung si sa vedem zona Orsova, Eselnita (Cazanele Dunarii).

Cum am organizat traseul pe zile astfel incat sa nu simtim oboseala ci scopul acestei plimbari sa fie relaxarea, odihna, timp petrecut in natura si timp petrecut cu familia:

Vineri:
Bucuresti -> Alba Iulia (355 km) -> am vizitat Cetatea numita Alba Carolina
Alba Iulia -> Geoagiu Bai (47 km) ->  am vizitat Cascada Clocota
Geoagiu Bai -> Cristur (46 km) -> ne-am cazat la Pensiunea Bukovina

Sambata:
Cristur → Silvasu de Sus – Hunedoara (31 km) → am vizitat Manastirea Prislop
Prislop → Castelul Corvinilor Hunedoara (20 km)

Duminica, intoarcerea spre Bucuresti:
Cristur → Eselnita (205 km)→ in Eselnita ne-am oprit sa mancam pe malul Dunarii la restauratul Pensiunii Doina, pe care il recomand cu drag
Eselnita → Bucuresti (380 km)

Drumul de intoarcere a fost destul de lung iar la intrare in Bucuresti a fost foarte aglomerat, insa locurile pe care le-am vazut ne-au placut foarte mult ne-au dat o energie pozitiva si ne-am intors uimiti ca in Romania exista locuri atat de frumoase, accesibile si care merita a fi promovate.

In timpul deplasarii in acest circuit, in timp ce Tibi conducea, eu incercam sa citesc informatii generale despre fiecare loc in care urma sa ajungem. Am pastrat ce mi s-a parut cel mai important despre fiecare loc si am scris cateva cuvinte despre fiecare. De asemenea, am creat cate un clip pentru fiecare loc in care am ajuns, asfel incat oricine se poate inspira de aici in planificarea calatoriilor viitoare!

Cetatea Alba Iulia numita Cetatea Alba Carolina:

Am scris aici

Cascada Clocota si Statiunea Balneara Geoagiu Bai

Manastirea Prislop

Pensiunea Bukovina Cristur

Am scris aici

Castelul Corvinilor Hunedoara

Pensiunea Restaurant Doina-Eselnita

Adaugă la favorite Legătură permanentă.