Am ajuns la Cascada Clocota din Geoagiu-Bai, Hunedoara

Asa cum spuneam aici (Din Bucuresti spre Alba Iulia si Hunedoara), in prima zi din micul nostru circuit prin tara, dupa vizitarea Cetatii Alba Carolina din Alba Iulia, inainte de a ne indrepta spre cazarea din Cristur, ne-am oprit sa vedem Cascada Clocota din Geoagiu-Bai.

De la Cetatea Alba Iulia si  pana la Geoagiu-Bai am parcurs cam 50 km.

Cascada Clocota se afla la intrarea in statiunea balneoclimaterica Geoagiu-Bai; cum am ajuns in statiune am observat ca sunt destule locuri de parcare; am lasat masina si am urmarit indicatoarele spre cascada

Am mers cam 1 km pana la cascada Clocota, drumul a fost bun, o parte asfaltat si o parte drum de pamant si piatra.

Dupa nici 15 minute de mers, de la zumzetul orasului, ajungem direct intr-o poienita, unde se aude doar zgomotul apei care curge; parca am aterizat in alta lume; erau si cateva bancute unde cativa turisi admirau pesajul feeric; nu ne venea sa credem cat de frumos este locul si cat de usor se ajunge.

Cascada este situată pe râul Clocota si s-a format datorita unei rupturi abrupte  a terenului. Căderea de apă a spălat rădăcinile unor copaci care s-au prăbușit și au fost înglobati în depunerile recente de travertin ale cascadei,  creând falduri verticale succesive pe întreaga înălțime a căderii. Peste acestea, s-au dezvoltat mușchi și plante atârnătoare, care dau cascadei un aspect deosebit. Apa Clocotei nu îngheață niciodată, și asta pentru că ea colectează toate cele 16 izvoare termominerale din zonă, dar și un râulet.

Dupa aproape 1 ora petrecuta la Cascada, ne hotaram sa ne plimbam la pas prin statiunea balneoclimaterica Geoagiu-Bai, sa respiram aer curat si eventual sa descoperim locuri noi; vedem un manunchi de indicatoare cu obiective turistice si hoteluri si mergem in sensul lor;  localitatea pare destul de animata, in zare se vede un parc si o cladire pe care scrie Complex Turistic Baile Daco Romane.

Chiar daca eram in trecere, din curiozitate am intrat sa vedem ce se afla in interior si am descoperit o oaza de relaxare in mijlocul naturii; mai multe piscine cu apa termală, provenită dintr-un izvor descoperit de romani, în urmă cu 2000 de ani, spații pentru servit masa si un loc de joaca pentru copii; taxa de intrare era 30 lei adult si 25 lei copil.

Iesim placut surprinsi de locul descoperit si cu gandul ca vom reveni in Geoagiu-Bai anul viitor, dar cu siguranta vom sta mai multe zile aici sa ne bucuram de tot ce ofera aceste locuri.

Observam un indicator pe care scrie Termele Romane si ne hotaram sa mai inaintam putin, cu toate ca eram  destul de obositi.

Am descoperit aici ruinele bailor termale, cu o vechime de aproximativ 2000 de ani,  situate pe un deal, intr-o cavitate naturala. Romanii au amenajat aici o retea de canale de dirijare a apei.

Germisara a fost în Antichitate un adevărat centru SPA, frecventat de cei mai înstăriţi oameni.

Bazinele săpate direct în stâncă, pe firul vechiului izvor termal, se pot vizita și pe deasupra și pe interior, printr-un tunel de acces . Acest sit se poate vizita gratuit.

In concluzie, localitatea Geoagiu-Bai din judetul Hunedora ne-a surprins cu alte obiective turistice faimoase, dar care dupa parerea mea sunt insuficient promovate si precar amenajate si semnalizate. Chiar si asa, Romania merita vizitata!

Adaugă la favorite Legătură permanentă.