Grecia Alexandroupoli: plaja buna pentru familii si hotel de 5 stele, aproape de Romania

Vacanta cu familia la plaja in Grecia la numai 470 km de Romania, in Alexandroupoli (vis- a- vis de insula Samothraki).

La inceputul lunii septembrie ne-am rezervat concediul in Grecia la marea Egee in orasul Alexandroupoli si am urmarit cateva criterii:

• sa fie aproape de Romania, sa ajungem repede ( din Bucuresti pana la hotel am facut 8 ore, vreo 560 km)
  • sa nu mergem pe insula, deci sa nu trecem cu feribotul
  • plaja sa nu fie aglomerata
  • sa fie un hotel cu toate faclitatile

Nu au fost zile toride, tempertura a fost potrivita pentru a putea sa stam toata ziua la malul marii. Ne-am bucurat de o plaja aproape numai a noastra, unde copiii s-au distrat si s-au bucurat de intrarea lina in mare, de nisip fin, iar noi adultii ne-am bucurat de liniste, de sunetul valurilor de apa marii limpede si de timpul petrecut impreuna.

In Alexandroupoli, ne-am cazat la Alexander Beach Hotel & Spa. Am primit o camera cu vedere la mare, ne-am odihnit si relaxat la acest hotel.

Este un hotel de cinci stele, aflat la doar 2 km de centrul oraşului Alexandroupolis si la 500 m de localitatea NeaChili. Despre sejurul nostu aici as putea sa spun ca a fost conform asteptarilor pe care ni le-am format pe baza recenziilor altor turisti iar raportul calitate pret este unul corect.

Am apreciat ca in fiecare zi se facea curatenie, se schimbau prosoapele, samponul ,gelul de dus iar in frigider gaseam sticle noi de apa plata plata.

La receptia hotelului am platit 20 EURO taxa de oras.

Aceasta taxa de statiune se plateste in momentul in care te cazezi iar pretul variaza in functie de cate stele are hotelul (noi am avut un sejur de 5 nopti si fiind hotel de 5*, taxa de oras este 4 euro/noapte/camera).

Mancarea

Noi am avut achizitionat un pachet doar cu mic dejun si cina. A fost ok avand in vedere ca mai toata ziua eram la plaja iar acolo ne mai cumparam cate o gustare de la beach barurile de pe plaja sau de la cel mai apropiat magazin Lidl. La acest hotel, un pranz sau o cina costa 20 euro/persoana, in cazul in care nu le ai incluse in pachetul turistic.

Parcare este gratuita, atat in fata cat si in spatele hotelului

Bine de stiut mai ales in cazul familiilor cu copii!

Nu sunt multe facilitati sau locuri de joaca pentru copii. Piscinele nu au zone amenajate pentru copii. Nu prea ai unde sa te plimbi daca iesi din hotel. Hotelul nu are plaja proprie dar in 3 minute ajungi la plaja locala.

Hotelul ofera prosoape pentru plaja, zilnic. De la receptie le poti lua si tot acolo se si returneaza.

Cel mai mult mi-a placut piscina situata intr-o gradina cu maslini.

Plaja

1. Plaja pustie din fata hotelului Alexander Beach se numeste Kokkina Vrachia si nu prea mai este frecventata de turistii hotelului deoarece scarile de access s-au surpat insa peisajul este de vis. Noi am coborat totusi pentru cateva poze.

1. Plaja publica la care se ajunge in 3 minute de la hotel. Este o fasie de plaja lunga de la Nea Chili pana spre EOT Beach. Din loc in loc sunt tersase. Noi ne-am oprit in fiecare zi la primele sezlonguri, plaja privata din fata hotelului Aphroditi Island Park, unde primesti un sezlong gratuit daca iti cumperi de la Island Beach Bar de exemplu o cafea sau un suc.

Nisipul este fin si intrarea lina in mare, locul perfect de joaca si balaceala pentru copii de toate varstele, spre linistea parintilor.

Delfini Beach Bar situat in continuare pe plaja, in aceeasi zona si este frumoas amenajat

Ce obiective turistice am vizitat in Alexandroupoli:

• centrul istoric pietonal al orasului cu taverne si cafenele
  • Farul, un simbol al orasului, situat pe faleza
  • portul

Centru orasului Alexandroupoli se afla la aproximativ 3 km de hotel. Ne-am hotarat sa mergem cu autobuzul local ce trece prin fata hotelului. Am achizitionat biletele de la receptie (1.20 euro/persoana, inclusiv pentru copiii si am taxat la aparatul de langa sofer).

Ce mai poti vizita vara:

• insula Samothraki -vara se poate trece cu feribotul iar calatoria dureaza cam 2 ore.
  • Poti trece vama in Turcia, in numai 40 kilometri

Orasul Alexandroupoli din Grecia este o destinatie de vacanta la mare la soare, foarte aproape de Romania. Este un oras statiune la malul marii Egee, perfect pentru vacante in familie

Costuri drum aproximativ

• Vigneta Bulgaria: aproximativ 8 euro/saptamana (se poate plati la orice peco inainte de vama, ori la ghiseele din vama ori online; cel mai cunoscut site este bgtoll.bg)
  • Taxa pod Giurgiu-Ruse: 15 lei in Romania la dus si 3 euro sau echivalent in leva la intoarcere
  • Carburant
  • O taxa de autostrada in Grecia: 2.40 euro dus-intors (am platit direct la intrarea pe autostrada)

Nu uita! La vama prezinti talonul masinii plus acte de identificare: CI sau pasaport adultii si doar pasaport copiii.

Adaugă la favorite Legătură permanentă.