Minivacanta in Bulgaria in luna Mai – Ce am vizitat si unde ne-am cazat

Din relatarile unor prieteni am aflat ca la numai 280 km de Bucuresti, in Bulgaria, se afla o statiune montana cu hoteluri ce au piscine cu ape termale calde  si ca ei merg de obicei iarna acolo. Chiar daca este atractiva idea de a experimenta o baie intr-o piscina exterioara cu apa calda cand in jurul tau este zapada, noi ne-am gandit ca am vrea sa evitam totusi posibilitatea de a raci, mai ales ca avem un copil cu noi. Asa ca in luna Mai am rezervat o camera la Hotel Diva in Chiflika pentru doua nopti.

Hotelul se afla in satul Chiflik ce apartine de orasul Troyan, provincia Loveci. Este un sat de munte, cu multe hoteluri si pensiuni ce au piscine cu apa termala calda. Noi ne-am bucurat ca am ajuns intr-un loc atat de linistit si frumos, cu aer curat, mult verde si unde am avut posibilitatea sa facem cateva plimbari in natura.

Ca si impresie despre acest hotel de 3 stele, as spune ca se respecta raportul calitate-pret, este accesibl, curat, mancarea a fost buna si proaspata, in camera am gasit halate de baie si prosoape; camerele nu sunt dotate modern dar  pentru noi e de ajuns ca am putut petrece trimp impreuna in familie, intr-ro zona atat de frumoasa.

Si pentru ca noua ne place sa plecam la drum in vacante dis de dimineata (plecare din Bucuresti la ora 6:00 in cazul de fata) ne-am gandit  ca o sa ajungem prea devreme la hotel, asa ca am cautat obiective turistice de vizitat in drumul nostru. Astfel am aflat despre cascadele Krushuna si Pestera Devetashka.

Iata itinerariul nostru:

Bucuresti→ Vama Giurgiu→Cascada Krushuna = 200 km

Cascada Krushuna→ Pestera Devetashka = 11 km

Pestera Devetashka→ Hotel Diva Chiflika = 70 km

Despre cascadele Krushuna pot spune doar ca sunt asezate intr-un cadru natural de vis! Imprejurul lor arata ca un parc intr-o padure; zona este amenajata cu bancute pentru odihna, relaxare si respirat aer curat de munte.

La intrarea in parc se afla un teren imens unde se poate parca masina, fara plata.  Taxa de intrare la cascada Krushuna a fost 5 leva/persoana iar odata cu biletele am primit o harta printata in care erau descrise cele doua trasee: albastru si rosu. Imediat dupa intrare sunt cateva magazine cu suveniruri si produse specifice zonei, dar si terase unde se vand diverse gustari. Noi am urmat traseul rosu spre cascada Krushuna, acesta fiind mai scurt si mai spectaculos. La intoarcere, ne-am oprit pentru o cafea si un suc la terasa aflata in apropierea cascadei, la umbra, printre copaci.

Dupa aproape 2 ore in care am savurat din plin peisajul de la cascade, am plecat spre Pestera Devetashka, un alt loc foarte vizitat in Bulgaria.

Si aici parcarea este libera iar taxa de intrare 3 leva/persoana. Am inteles ca in lunile iunie si iulie pestera este inchisa, fiind perioada de reproducere pentru coloniile de lilieci catre traiesc aici.

Nu imi imaginam ce poate sa aiba diferit fata de alte pesteri, citisem doar ca aici traiesc zeci de mii de lilieci. Intrarea in pestera este impresionanta. Pe masura ce inaintam, se vedeau pe tavanul pesterii niste galerii imense prin care patrundeau razele soarelui.

In concluzie, am avut un week-end prelungit pe care l-am petrecut cu familia, aproape de Bucuresti (la numai 4 ore de mers cu masina); ne-am bucurat de natura, de apa calda din piscina si de aerul curat. Merita!

Adaugă la favorite Legătură permanentă.